Sodobna vozila narekujejo optimizacijo življenjske dobe akumulatorja. Sam akumulator ima namreč v električnem vozilu veliko vrednost in ima lahko povsem drugačno življenjsko dobo kakor samo vozilo. In če želijo biti posamezni proizvajalci v poslu vozil na elektriko konkurenčni, je treba torej njihovo dobo življenja optimizirati.
Zavedati pa se je treba, da proizvodnja akumulatorjev pomeni seveda tudi vpliv na okolje, ki ga lahko z njegovo ponovno uporabo zmanjšujemo.
Povprečna življenjska doba akumulatorjev
Na cesti lahko opazimo že kar nekaj vozil na elektriko. In kolikšna je povprečna življenjska doba akumulatorja v tem primeru? Na začetku je bila osem let, pričakuje pa se, da bo trajala toliko kot avtomobilska, torej nekje od 10 do 15 let. Slednje naj bi veljalo za večino vozil. Seveda bo pri nekaterih vozili doba za akumulator krajša.
Ko akumulator ne bo več primeren za vozilo, pa bo lahko primeren za druge stvari. Torej bo imela takšna naprava v prihodnosti neko preostalo vrednost. Cene za takšne vrste akumulatorjev pa bodo seveda bistveno nižje. Za njimi bo veliko povpraševanje na področjih, kjer se shranjuje energije, prav tako za mobilne namene.
Bo možno izmenjevanje akumulatorjev?
Ob omenjenem pa se seveda pojavi vprašanje, ali bi lahko šel takšen akumulator v cenejši, manjši električni model, ki ne potrebuje prav veliko dosega. Zaenkrat je odgovor na to vprašanje seveda negativen. Ne more se namreč akumulator iz enega modela namestiti v drug model. Morda bo do tega lahko prihajalo nekoč v prihodnosti.
Omenjeno menjavanje akumulatorja bi bilo dandanes morda možno samo za nekatere aplikacije na določenem področju gospodarskih vozil. Sicer pa so po mnenju nekaterih akumulatorji tako zelo dragocene naprave, da jih v resnici sploh nima smisla uporabljati za drugo življenje, temveč zaradi potrebe po materialih kar nemudoma reciklirati.
Ključni cilj je, da se akumulator optimizira. Torej, če je le mogoče, se je v resnici bolje odločiti še za drugo življenje ter njegovo uporabnost.